Posts Tagged ‘errors’

75 Facts Showing Global Warming Is Psuedo-Science

February 25, 2010

Josh Fulton has this excellent refutation of global warming on his blog.  I suggest going to his site, because there is additional information contained in the comments to the article.

75 reasons to be skeptical of “global warming”


* Carbon dioxide contributes to only 4.2 – 8.4% of the greenhouse gas effect

* Only approximately 4% of carbon dioxide is man-made

* Water vapor accounts for 90 – 95% of the green house gas effect


* 99.99% of water vapor is natural, meaning that no amount of deindustrialization could get rid of it

* There have been many times when the temperature has been higher than it is now including the Medieval Warming Period, the Holocene, the Jurassic, and the Eemian

* Increases in carbon dioxide follow increases in temperature by about 800 years, not precede them

* Phil Jones of the Hadley CRU, and key figure in the “climategate” scandal, admits that there has been no “statistically significant” global warming since 1995

* 2008 and 2009 were the coolest two years of the decade

* During the Ordovician period carbon dioxide concentrations were twelve times what they are now, and the temperature was lower

* Solar activity is highly correlated with temperature change:

* Studies show that half of all recent warming was solar

* Mars has warmed about 0.5°C since the 1970′s, approximately the same that earth has warmed over the same period

* The 0.7°C increase in temperatures over the last century is entirely consistent with well-established, long-term, natural climate trends


* The distance between Earth and Sun changes every year, affecting the amount of energy the earth receives

* Earth’s tilt oscillates between 21.4° and 24.8°, which affects the distribution of the sun’s energy

* Dr. Roy Spencer has written that clouds have been a more important driver of climate than carbon dioxide since 2000

* Approximately 40% of the uncertainty in temperature projections come from uncertainty in the strength of the “feedback loop” between temperature and carbon dioxide. Recent research suggests the “feedback loop” is less than half as strong than many had presumed

* James Hansen of NASA said in a simulation of temperatures from 1880 to 2000 soot accounted for 25% of observed global warming

* Research suggests that soot could have nearly as much impact on climate change as carbon dioxide

* Antarctica has 90% of earth’s ice and it is growing

* Arctic sea ice has returned to 1979 levels, which is when records began

* The Arctic ice caps have recovered from their loss in 2007

* The Arctic is now 1°C cooler than it was in the 1940′s

* Polar bear populations are increasing

* Polar bears are able to swim over 60 miles continuously

* Sea level 81,000 years ago was 1 meter higher than it is now while carbon dioxide levels were lower

* A chart of sea level change over millions of years looks like this:



* According to satellite data, sea level has been decreasing since 2005

* Instead of hurting forests, the increased level of carbon dioxide has been helping them grow

* The official “record” for temperatures only goes back 150 years

* Although the IPCC may have 2500 members, only approximately 800 contribute to the scientific writing of the report

* Only 52 scientists contributed to the 2007 IPCC summary for policy makers, although diplomats from over 115 countries contributed

* Only 20% of the members of the IPCC deal with climate science

* Head of the IPCC, Dr. Rajendra Pachauri has no background in climate science. His PhD is in economics and he worked as a railway engineer before becoming head of the IPCC

* Former IPCC lead author Ben Santer openly admits that he altered portions of the 1995 IPCC report to make them “consistent with the other chapters”

* John Christy, former lead author on the 2001 IPCC report, speaks of his former co-lead authors deliberately trying to sensationalize the report

*Richard Lindzen, another lead author on the 2001 IPCC report, accused the IPCC of being “driven by politics”

* Michael Mann’s “hockey stick” graph, which was featured prominently in the 2001 IPCC report, was created using only portions of a data set. The red line is the graph of Mann’s selected data, while the black line is the graph of all the data:


* When asked to act as an expert reviewer on the IPCC’s last two reports, Dr. Nils Axel-Morner was “astonished to find that not one of their 22 contributing authors on sea levels was a sea level specialist”

* Until 2003, the IPCC’s satellite-based evidence showed no upward trend in sea level, so they used an increase of 2.3mm in one Hong Kong tide-gauge to adjust the entire global sea level up 2.3mm

* The IPCC’s claim that the Himalayan glaciers were melting was based off of a phone interview with a non-scientist. They were forced to retract the claim

* The IPCC claim that global warming was led to increased natural disasters was based on an unpublished report that had not been subject to peer-review. They were forced to retract the claim

* The IPCC’s claim that global warming was going to lead to deficiencies of up to 50% in African agriculture was based on a non-peer-reviewed and non-scientific paper. They were forced to retract the claim

* The IPCC’s claim that “up to 40% of the Amazonian forests could react drastically to even a slight reduction in precipitation” was based on a non-peer-reviewed and non-scientific paper. They were forced to retract the claim

* The IPCC reported that 55% of the Netherlands was below sea level when just 26% of the country is below sea level. They were later forced to retract the claim

* According to the United States Historical Climatology Network (USHNC,) 90% of US climate-monitoring surface stations have been found to be “poorly situated,” meaning that they have a margin of error greater than 1°C, more than the global warming in the entire 20th century. (The US surface data is generally considered the best surface data in the world):



* Many climate-monitoring surface stations are in locations that look like this:

* Temperature measurements from climate-monitoring surface stations are collected by hand. At one surface station in California, Anthony Watts found that only data from 14 out of 31 days had been completed in a month

* If a surface station is missing data for a particular day, data from surrounding surface stations is used to fill-in. Since 90% of all surface stations are poorly situated, even if a surface station itself is not poorly situated, if its data is missing for a day, there is a very good chance its temperature will be calculated using data from surface stations that are poorly situated

* In April 1978, there were 6,000 climate-monitoring surface stations. There are now about 1,200

* The vast majority of climate-monitoring stations that were lost were rural ones, which have been shown to give the most accurate data:


* The raw data is “adjusted” by a computer program. The net effect of this “adjustment” has been to increase the “adjusted” numbers over the “raw” numbers by .5°F, an increase that has been growing year by year:


* Difference between the USHCN “raw” data (in blue) and NASA “homogenized” data (in red):

* According to a leaked email in “climategate,” “temperatures in Darwin [a monitoring station in Australia] were falling at 0.7 Celsius per century […]but after the homogenization, they were warming at 1.2 Celsius per century. [...][W]hen those guys “adjust,” they don’t mess around.”

* According to a leaked email in “climategate,” computer programmer Harry Harris called the CRU data set “hopeless,” and said “the rest of the databases seem to be in nearly as poor a state as Australia was. [...]This whole project is SUCH A MESS. No wonder I needed therapy!!”

* When looking at source code leaked in “climategate” used to “process” and “adjust” temperatures, software engineer John Graham-Cumming said he found at least five errors and “wouldn’t trust it”

* The Hadley CRU, the institution at the center of the “climategate” scandal, threw out original temperature data because it claimed it did not have “storage space”

* In 1990, Dr. Phil Jones, the man at the center of the “climategate” scandal, contributed to a paper arguing that the effect of urban warming in eastern China was “negligible.” This became a key reference source for the IPCC. It turns out that 49 of the 84 climate-monitoring stations used for this report had no history of their locations or other details. This included 40 of the 42 rural stations. Of the rest, 18 had “certainly been moved” during the study period, including one that was moved five times over a total distance of 41 km. When Jones “re-examined” data in the same area for a 2008 paper, he found that urbanization was responsible for 40% of the warming found from 1951 to 2004

* Ross McKitrick and Patrick Michaels have argued that half of the global warming trend from 1980 to 2002 is caused by urban warming

* The Hadley CRU has been accused of using data from just 25% of Russia’s surface stations, deliberately overstating Russia’s warming by .64°C between the 1870′s and 1990′s

* According to emails leaked in “climategate,” when “Climate Research” published articles by global warming skeptics, Phil Jones and others urged scientists to “stop considering ‘Climate Research’ as a legitimate peer-reviewed journal”

* William Connolly, a Wikipedia administrator and co-founder of Realclimate.org, a website that supports the theory of anthropogenic global warming, “touched” over 5,400 Wikipedia articles, routinely omitting voices that were skeptical of global warming

* Large computer climate models are unable to even simulate major features of past climate such as the 100 thousand year cycles of ice ages that have dominated climate for the past 700 thousand years

* This is a picture of what Britain looked like in the summer of 2009 when its sophisticated climate “supercomputer” had predicted a “barbeque summer”:

* The US government spends over $2.5B funding climate research every year, and over $7B when grants for technology, tax breaks, and foreign aid are included (this is while Exxon gave $22M to global warming skeptics over a 10 year period)

* Many scientist assert that government grant money is given preferentially to advocates of man-made global warming

* Bart Chilton, a CFTC commissioner, said “carbon markets could be worth $2 trillion in transaction value – [...]within five years of trading (starting). [...]That would make it the largest physically traded commodity in the US, surpassing even oil”

* The owners of the trading floor where the carbon credits will be traded, including Goldman Sachs and Al Gore, stand to earn trillions if cap-and-trade is passed


* The cap-and-trade bill allows the government police powers to come into your home and inspect it for “energy efficiency,” and to fine you every day your home is not compliant

* Australian homes now have to undergo a mandatory energy-efficiency assessment – costing up to $1500 per property – before they can be sold or rented under new laws to tackle carbon emissions

* UN Secretary General Ban Ki-Moon has called for “global governance structure” to monitor greenhouse gases, which everyone on the planet emits with every exhale

* The United Nations forecasts that the global population will rise, peak and then decline between 2050 and 2300 to just under 9 billion

* Despite proclamations that there is a “consensus” and the debate is “settled,” 18% of scientists surveyed in the last poll trying to discern scientific opinion do not believe in man-made global warming

* 45% of Americans think global warming is man-made, down 9% from just half a year earlier

* In the court case Dimmock v Secretary of State for Education and Skills, a British judge ruled that there were nine “inaccuracies” in An Inconvenient Truth, including Gore’s claim that sea level could rise by up to 20 ft. The IPCC’s own report predicted a maximum rise of 59cm in sea level over 100 years. The Science and Public Policy Institute has taken issue with thirty five of Gore’s claims in An Inconvenient Truth

* Al Gore bought a $4M condo feet from ocean in Fisherman’s Wharf, San Fransisco, a city he had explicitly warned about in An Inconvenient Truth

Hmm, well, that’s suspicious, but I suppose that doesn’t matter if he tells us it’s alright.

I have a couple of articles that are now several months old, but which report information contained in the incredible book, Unstoppable Global Warming Every 1,500 Years:

What the Science REALLY Says About Global Warming

What You Never Hear About Global Warming

Obama Continues Rampant Dishonesty With Stimulus ‘Jobs ‘

November 11, 2009

Want to see how Obama “created or saved” all the jobs he’s claiming?  Here’s how:

In June, the federal government spent $1,047 in stimulus money to buy a rider mower from the Toro Company to cut the grass at the Fayetteville National Cemetery in Arkansas. Now, a report on the government’s stimulus Web site improbably claims that that single lawn mower sale helped save or create 50 jobs.

I bought a new watch the other day; that’s got to be good for at least ten jobs saved or created.

Do you seriously trust these people to run your healthcare?  Are you that idiotic?  I mean, dang.

A newspaper editorial just damns Obama’s dishonesty and deceit the way it deserves to be damned.

Note: I added the html links to the other newspaper articles.

Union-Tribune Editorial
Stimulus dishonesty
Job numbers keep proving to be exaggerated
Wednesday, November 11, 2009 at 12:43 a.m.

First it was The Associated Press refuting the Obama administration’s claims for jobs saved or created nationwide by February’s $787 billion economic stimulus measure. Then it was The Sacramento Bee refuting the claims that state agencies had made for California. Then it was the Chicago Tribune refuting the claims that state agencies had made for Illinois.

The errors were not of a minor or technical nature. They were egregious.

AP reported that “some jobs credited to the stimulus program were counted two, three, four or even more times.” The Bee reported that California State University said “the $268.5 million it received in stimulus funding through October allowed it to retain 26,156 employees” – more than half its statewide work force. The Tribune reported that Illinois education officials grossly inflated job-saved numbers, sometimes saying school districts had saved more jobs than their total number of employees.

This is a scandal and should be treated as such. It’s not government as usual. Instead, it appears to reflect a decision to distort government data collection to support explicitly political agendas.

With U.S. unemployment now topping 10 percent, the Obama administration is struggling more than ever to fashion credible counterarguments to the assertion made by this editorial page and many pundits and economists that the massive stimulus measure was a poorly thought-out pork fest that wouldn’t work. What’s the easiest way to defend the stimulus? Make up claims about its glorious results.

Politics also appears to be driving state agencies in their willingness to prop up this bogus narrative. It helps them make the case that they should get even more borrowed money from the federal government that they never will have to repay.

Such dishonesty should be completely unacceptable – especially at the federal level. We trust the Office of Management and Budget to provide honest figures on the size of the deficit and the national debt. We trust the Labor Department to provide honest statistics on unemployment and job gains and losses by sector. We trust the Commerce Department to provide honest numbers on monthly imports and exports and the gross domestic product. We trust the Environmental Protection Agency to provide an honest accounting of air and water pollution levels.

All of these statistics end up helping shape the public debate on the most crucial issues of the day. If these numbers can’t be trusted, we can’t have an honest debate. When it comes to the economic stimulus package, it sure looks like the Obama White House doesn’t want an honest debate. Instead, it is going to relentlessly push the very dubious claim that the stimulus was a huge success – no matter what.

We are struck yet again by the contrast between the hopeful and idealistic tone of Barack Obama’s presidential campaign and the bare-knuckles Chicago-style politics of his White House. If this hardball approach goes beyond the usual arm-twisting to the routine twisting of government statistics for political purposes, that will be a grim day for America.

The first thing to do is congratulate the editorial board of the Union-Tribune for standing up for the truth.  That hasn’t happened a whole lot in the swooning, “thrill going up my leg” coverage of Obama.

Next, I’d like to begin by citing the complete paragraph that the Union-Tribune cites from AP:

The AP review found some counts were more than 10 times as high as the actual number of jobs; some jobs credited to the stimulus program were counted two and sometimes more than four times; and other jobs were credited to stimulus spending when none was produced.

Then I’ll provide the quote from the Sacramento Bee in its context, which makes it an even more damning indictment:

Up to one-fourth of the 110,000 jobs reported as saved by federal stimulus money in California probably never were in danger, a Bee review has found.

California State University officials reported late last week that they saved more jobs with stimulus money than the number of jobs saved in Texas – and in 44 other states.

In a required state report to the federal government, the university system said the $268.5 million it received in stimulus funding through October allowed it to retain 26,156 employees.

That total represents more than half of CSU’s statewide work force.  However, university officials confirmed Thursday that half their workers were not going to be laid off without the stimulus dollars.

“This is not really a real number of people,” CSU spokeswoman Clara Potes-Fellow said. “It’s like a budget number.”

And then I’ll provide the context for the Chicago Tribune findings:

Gov. Patrick Quinn on Wednesday dispatched officials from a new accountability office to investigate errors in a state database detailing stimulus-funded school jobs promoted by the Obama administration, a day after the Tribune raised questions about the job numbers’ accuracy.

The officials have asked the Illinois State Board of Education to verify the number of jobs created and retained in school districts detailed in the report, said Ashley Cross, a spokeswoman for Quinn’s office. Any necessary adjustments will be incorporated into the next quarterly report on the federal stimulus, she said.

Matt Vanover, a spokesman for board of education, said the flawed database actually had been washed of some glaring errors before being included in the official tabulation, which claimed 14,330 school jobs in Illinois had either been saved or created thanks to $1.25 billion in federal funds.

But the Tribune found that the database claimed far more jobs had been saved in some local school districts than actually existed on district payrolls.

Which is to say that, as egregious as the errors were that the Tribune reported for this story, the school board spokesman said they had actually been much, much more egregious before the Tribune was able to get its hands on the actual data.

When the Union-Tribune editors say:

This is a scandal and should be treated as such. It’s not government as usual. Instead, it appears to reflect a decision to distort government data collection to support explicitly political agendas.

You should recognize that we are talking about historic levels of dishonesty that match this administrations’ historic levels of spending and historic levels of debt.

And when they point out that:

Politics also appears to be driving state agencies in their willingness to prop up this bogus narrative. It helps them make the case that they should get even more borrowed money from the federal government that they never will have to repay.

Such dishonesty should be completely unacceptableespecially at the federal level.

You should realize that – counter to the Obama administration’s and Democrat Party’s demagogic attacks against businesses such as our health insurance companies (which make only modest profits, contrary to the frankly evil attacks repeatedly made by the left) – there is no greater or more powerful or more dishonest “special interest” than big government.

If you’re opposed to special interest, then whatever the HELL you do, don’t let the federal government take over health care.

And this garbage of deceit and lies about jobs and the fact that Obama has done NOTHING to create more of them is going on all over the country.

The Boston Globe says, “Stimulus job boost in state exaggerated, review finds.”  And it is simply damning.

While Massachusetts recipients of federal stimulus money collectively report 12,374 jobs saved or created, a Globe review shows that number is wildly exaggerated. Organizations that received stimulus money miscounted jobs, filed erroneous figures, or claimed jobs for work that has not yet started.

The Globe’s finding is based on the federal government’s just-released accounts of stimulus spending at the end of October. It lists the nearly $4 billion in stimulus awards made to an array of Massachusetts government agencies, universities, hospitals, private businesses, and nonprofit organizations, and notes how many jobs each created or saved.

But in interviews with recipients, the Globe found that several openly acknowledged creating far fewer jobs than they have been credited for.

One of the largest reported jobs figures comes from Bridgewater State College, which is listed as using $77,181 in stimulus money for 160 full-time work-study jobs for students. But Bridgewater State spokesman Bryan Baldwin said the college made a mistake and the actual number of new jobs was “almost nothing.’’ Bridgewater has submitted a correction, but it is not yet reflected in the report.

In other cases, federal money that recipients already receive annually – subsidies for affordable housing, for example – was reclassified this year as stimulus spending, and the existing jobs already supported by those programs were credited to stimulus spending. Some of these recipients said they did not even know the money they were getting was classified as stimulus funds until September, when federal officials told them they had to file reports.

“There were no jobs created. It was just shuffling around of the funds,’’ said Susan Kelly, director of property management for Boston Land Co., which reported retaining 26 jobs with $2.7 million in rental subsidies for its affordable housing developments in Waltham. “It’s hard to figure out if you did the paperwork right. We never asked for this.’’

The federal stimulus report for Massachusetts has so many errors, missing data, or estimates instead of actual job counts that it may be impossible to accurately tally how many people have been employed by the massive infusion of federal money. Massachusetts is expected to receive an estimated $1 billion more in stimulus contracts, grants, and loans.

When Obama was elected, unemployment was at 6.6%.  He promised that his stimulus would prevent unemployment from reaching 8%.  And now it’s 10.2%.
His plan completely failed.  His massive $3.27 trillion stimulus porkulus (according to what the CBO reported Obama’s stimulus would actually cost) did nothing more than create a bunch of pork projects and create a Democrat war chest of slush funds to buy the votes it needs.
Don’t believe me about the slush fund?

To get as far as the bill did so far, it appears the administration might have spread some money around. California Rep. Jim Costa was wavering but told a local newspaper last week that his vote could be contingent on getting some federal money for a new medical school in his district along with help for local hospitals.

When a constituent named Bob Smittcamp e-mailed him to complain about his vote for the House bill, the congressman explained he’d been offered the dollars he was looking for — $128 million in federal money.

“He responded to me by basically saying that he did not like many of the elements there were in the legislation. However, he was able to procure $128m for the University of California medical school in Merced,” Smittcamp told Fox News.

Democrats now have in excess of a trillion dollars in federal money to buy itself the votes it needs to impose the liberal agenda.Rather than actually fix the economy, all Obama has done is a) focus entirely on putting even more of the economy under government control through Obamacare rather than focus on creating jobs; b) make up a bunch of patent lies to make believe his policies are doing anything other than dismally failing; and c) keep blaming Bush for everything.It’s not working out, Obama.  YOU’RE not working out.


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 493 other followers